Allah lebih sayangkan ABAH

assalamualaikum:)

haihh .. tajuk tu , mcam sedih jewp kan ? tp , biasa jewp .. ermmm .. ektuali , setiap kali orang lain ckp psal ayah dorang , jihah seriously  rasa sedih sngt2 .. tapi , takkanlh jihah nk tunjuk kat dorang jihah sedih kan ? ermmm ... walaupun dh 12 tahun abah mninggal , tapi wajah abah , tetap jihah ingat .. ada ramai yg tnya jihah pasal abah .. soalan yg biasa dorang tnya
abah awk sakit ape ? bila abah awk mninggal ? x sdih ke ? ermm ,, abah jihah sakit jantung , kencing manis .. mcam2 lh .. hurmmm .. walaupun jihah x ingat , tp umi jihah selalu citer pasal abah .. umi cakap, abah baik tapi garang ..abah selalu bntu orang kampung .. ermm .. sbb tu orang kampung suka kat abah and lantik abah jadi ketua kampung tapi abah tolak .. hehe.. abah malas .. 

hurmmm .. yang lagi sedihnya , abah meninggal selepas 2 minggu nenek mninggal ... umi lah orang yang pling sdih masa tuh .. haihhh .. sian umi .. abah meninggal masa malam nuzul quran .. mulia tarikh tuhh kan ? semoga abah dtempatkan di tempat orng2 yg beriman ... aminn !!

ermmmm .. selepas abah meninggal , macam2 terjadi  kat family jihah .. yer lh family jihah miskin .. ada lah beberapa orang kmpung perlekehkan family jihah .. masa tu , umi hampir jadi gila ... tapi nasib baik lah ada orang kampung yg bersimpati dgn family jihah .. diorang bgi semangat kat umi and alhamdulillah skarang nih , umi dh boleh tempuhi semua dan hidup family jihah dah mula senang ..alhamdulillah !! ..

 Tapi,  sejak dua menjak , tiga menjak nih , umi selalu ckp pasal abah and mati .. masa kakak jihah balik minggu lepas , umi ada pesan dkat kakak .. umi srh dia jga jihah kalau2 umi mati cepat .. ya allah !! masa tu , jihah rasa mcm nak nangis and nak peluk umi ... tapi , jihah kena tahan .. jihah kena senyum walaupun dalam hati nim sebak .. tiap2 malam jihah fikirkan bnda nih . jihah hnya mmpu berdoa agar umi dipanjangkan umur .. aminn !!! ... ermmm .. korang nk tgk tak abah jihah ? hurmmm .. jihah ada simpan gmbar dia

haaa !! tu lh abah jihah .. jihah simpan tau gmbar dia .. hensem kan dia ? hehe .. mestilh hensem .. tgk lh abah sape .. ermmm ... k lh korang .. jihah cau dulu .. ngantuk  dah nim .. bubye .. luv u all
' Dah Baca Erkk ? Like Cikit Boleh =)) '

Tiada ulasan: